مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 06:252021-10-11فرهنگي

مرمت، ساماندهی و تعیین عرصه و حریم «قلعه جایزان» در دستور کار قرار گرفت


معاون میراث فرهنگی خوزستان با بیان این که مرمت بنای قاجاری قلعه جایزان در فاز جدید آغاز شده است، گفت: اقدامات جدی برای تعیین عرصه و حریم این اثر تاریخی درحال انجام است.

- مرمت، ساماندهی و تعیین عرصه و حریم قلعه جایزان در دستور کار قرار گرفت ایسنا/خوزستان معاون میراث فرهنگی خوزستان با بیان این که مرمت بنای قاجاری قلعه جایزان در فاز جدید آغاز شده است، گفت: اقدامات جدی برای تعیین عرصه و حریم این اثر تاریخی درحال انجام است.

احمدرضا حسینی بروجنی با اعلام این خبر افزود: باتوجه به فرسایش و ریزش قسمت های فوقانی و همچنین ریزش برخی از قسمت های بدنه بنا که بر اثر عوامل جوی ایجاد شد، از سال های گذشته موضوع حفاظت و مرمت این مکان به عنوان یکی از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، به شکل ویژه در دستورکار قرار گرفته بود و سالانه اعتباری به منظور مرمت، به این مکان تعلق داده می شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به تقل میراث فرهنگی خوزستان، او بیان کرد: درحال حاضر نیز کارگاه مرمت در قلعه جایزان با محوریت مقاوم سازی و مرمت نمای بیرونی با اعتبارات ملی فعال است و باتوجه به دخل و تصرفات صورت گرفته در اطراف بنا و توسعه و تغییراتی که در محدوده شهر به وجود آمده است، تعیین عرصه و حریم این بنا به جد در دست انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت، ساماندهی و تعیین عرصه و حریم «قلعه جایزان» در دستور کار قرار گرفت

مرمت، ساماندهی و تعیین عرصه و حریم «قلعه جایزان» در دستور کار قرار گرفت