مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 05:452021-10-11پزشكي

مناسک گران و محدودکننده«فرزندآوری»


در سالیان اخیر مناسک و آداب و رسومی در حال رواج یافتن است که در اغلب موارد برآمده و برگرفته از سبک زندگی اومانیستی و غربی بوده و در اغلب موارد در مغایرت آشکار با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، صالح قاسمی، نویسنده و پژوهشگر تحولات جمعیت ایران و جهان در یادداشتی که در اختیار این خبرگزاری قرار داده، بیان داشت:گران و پرهزینه شدن فرآیند فرزندآوری و فرزندپروری در دهه های اخیر کاملا محسوس و مجرب است.

بطور معمول برخی از این هزینه ها اجتناب ناپذیر و چه بسا لازم است.

همچون هزینه تغذیه مناسب مادر و مراقبت های الزامی بهداشتی و پزشکی و .

اما در کنار این ضرورت های عقلایی، در سالیان اخیر مناسک و آداب و رسومی در حال رواج یافتن است که در اغلب موارد برآمده و برگرفته از سبک زندگی اومانیستی و غربی بوده و در اغلب موارد در مغایرت آشکار با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است.

بررسی روند الگوبرداری کورکورانه این مناسک از سبک زندگی انسان غربی گویای این واقعیت است که این رفتارهای تبرج آمیز در ابتدا در یک طبقه خاص، بسیار مرفه و بسیار برخوردار رایج می شود.

سپس با نمایش تفاخرآمیز این مناسک غیرایرانی و غیراسلامی در شبکه های اجتماعی، شاهد تقلید و تکرار آن در بخشی از طبقات متوسط جامعه گشته و به مرور به یک سنت حتمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مناسک گران و محدودکننده«فرزندآوری»

مناسک گران و محدودکننده«فرزندآوری»