مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 23:402021-10-10پزشكي

داروی ضد تهوع به افزایش طول عمر مبتلایان به سرطان کمک می کند


براساس مطالعه ای بزرگ که در نشست سالانه هوش بری 2021 (ANESTHESIOLOGY) ارائه شد، استفاده از داروی ضد تهوع در طول عمل جراحی بیماران مبتلا به سرطان پستان، - براساس مطالعه ای بزرگ که در نشست سالانه "هوش بری" 2021"(ANESTHESIOLOGY) ارائه شد، استفاده از داروی ضد تهوع در طول عمل جراحی بیماران مبتلا به سرطان پستان، پانکراس و سایر سرطان ها ممکن است باعث افزایش طول عمر این افراد شود.

با گذشت سه ماه از انجام جراحی، میزان مرگ و میر در بیمارانی که دگزامتازون دریافت نکرده بود در مقایسه با افرادی که دریافت کرده بودند، بیش از سه برابر بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، دگزامتازون برای جلوگیری از تهوع و استفراغ پس از انجام عمل جراحی و در طول شیمی درمانی به بیماران داده می شود.

محققان دریافتند که این دارو می تواند عوارض میان مدت و بلند مدت را در بیمارانی که به سرطان های غیر ایمنی زا دچارند مانند سارکوم و سرطان پستان، رحم، تخمدان، مری، لوزالعمده و تیرویید بهبود بخشد.

سرطان های غیرایمنی زا پاسخ ایمنی شدیدی ایجاد نمی کنند.

ماکسیمیلیان شفر (Maximilian Schaefer)، نویسنده اصلی این مقاله و مدیر دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون می گوید: دگزامتازون اثرات مثبت و منفی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داروی ضد تهوع به افزایش طول عمر مبتلایان به سرطان کمک می کند

داروی ضد تهوع به افزایش طول عمر مبتلایان به سرطان کمک می کند