مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 10:452021-10-10اقتصادي

بار گران مسکن بر دوش شهروندان/ کرایه خانه هایی که سر به فلک کشیده اند


افزایش اجاره بها بی رویه درخرم آباد موجب سردرگمی و نگرانی شهروندان شده است، در برخی مناطق اجاره بها پنجاه درصد افزایش پیدا کرده وبسیاری از شهروندان به ناچار به حاشیه شهرروی آورده اند، - خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند، با فرا رسیدن فصل تابستان مستاجران به تکاپو برای پیدا کردن خانه ی با قیمت مناسب می افتند اما ظرف سال های گذشته به ویژه سال جاری قیمت ها به طور سرسام آوری افزایش پیدا کرد به طوری که برخی از شهروندان به ناچار به حاشیه شهرروی آورده اند.

در حالی که درآمد شهروندان خرم آبادی بالا نیست اما اجاره بها به شدت بالا است، برخی ماالکان اجاره بها را راهی برای درآمد خود کرده اند و این خود فشار زیادی را به مستاجران که عمده آنها جزو اقشار ضعیف جامعه هستند وارد کرده است.

  نبود نظارت و قانون مشخصی در حوزه اجاره بها سبب شده برخی مالکان از آب گل آلود ماهی گرفته و هر طور که دلشان بخواهد نرخ مشخص کنند، در این میان مستاجران رانده و مانده از همه جا آواره بنگاه های معاملاتی می شوند تا شاید واحدی را قیمت مناسب پیدا کنند.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95  از 492 هزار و 484 خانوار لرستانی 163 هزار و 403 خانوار مستاجر هستند یعنی 33 درصد، در خرم آباد هم از 141 هزار و 439 خانوار 56 هزارو 762 خانوار یعنی 40 درصد مستاجر هستند که عدد قابل توجهی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بار گران مسکن بر دوش شهروندان/ کرایه خانه هایی که سر به فلک کشیده اند

بار گران مسکن بر دوش شهروندان/ کرایه خانه هایی که سر به فلک کشیده اند