مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 10:152021-10-10اقتصادي

کاربرد مالچ های نفتی برای استفاده در بیابان زدایی


پژوهشگاه صنعت نفت بررسی کیفیت مالچ های نفتی را با اهداف زیست محیطی و به منظور استفاده از مالچ ها در عملیات بیابان زدایی، در دستور کار قرار خواهد داد.

- به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، پروژه ارزیابی کیفی و تحلیل مشخصات مالچ های نفتی مورد استفاده در عملیات بیابان زدایی در کشور در نشست شورای پژوهشی پژوهشگاه صنعت نفت تصویب شد.

این پروژه به دنبال بررسی کیفی مالچ های نفتی مورد استفاده در عملیات بیابان زدایی در کشور است تا از این طریق، به سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور کمک کند تا این سازمان بتواند از مالچ های نفتی با کیفیت مناسب در عملیات بیابان زدایی بهره برده و مانع استفاده از مواد هیدروکربوری غیراستاندارد که به محیط زیست آسیب می رسانند شود، همچنین این موضوع می تواند مانع اتلاف منابع مالی و هیدروکربوری شده و از نظر محیط زیستی نیز مانع آلودگی خاک و آسیب به اکوسیستم های مناطق تحت عملیات مالچ پاشی شود.

ارزیابی کیفی و تحلیل مشخصات مالچ های نفتی مورد استفاده در عملیات بیابان زدایی به منظور دستیابی به دانش فنی اصلاح خواص و ارتقای کیفیت مالچ های نفتی کنونی تولیدی پالایشگاه ها از دیگر اهداف این پروژه پژوهشی است.

این فناوری سبب افزایش تثبیت خاک، کنترل پخش ریزگردها، کاهش آسیب های ناشی از بیابان زدایی بر زیرساخت های کشور ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاربرد مالچ های نفتی برای استفاده در بیابان زدایی

کاربرد مالچ های نفتی برای استفاده در بیابان زدایی