مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 09:252021-10-10ورزشي

پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای ایران؛ از استقبال مردم تا اشکالات حریم


مردم به استقبال ارزیاب یونسکو آمده اند، پروسه ثبت جهانی کاروانسراهای ایران به بازدید کاروانسرای رشتی عقدا رسیده است و مشاور وزیر میراث می گوید: - پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای ایران؛ از استقبال مردم تا اشکالات حریم ایسنا/یزد مردم به استقبال ارزیاب یونسکو آمده اند، پروسه ثبت جهانی کاروانسراهای ایران به بازدید کاروانسرای رشتی عقدا رسیده است و مشاور وزیر میراث می گوید: استقبال بسیار قابل توجه مردم نشان می دهد که آنها به ارزش های این کاروانسراها پی برده اند.

ارزیاب یونسکو به همراه تیم میراثی خود، پای در محوطه کاروانسرای رشتی در اردکان گذاشته است؛ اینجا آخرین مقصد در یزد برای ارزیابی است، با دقت و آرامش به فضا نگاه می کند.

شور و استقبالی که مردم محلی را به کاروانسرا کشانده، خودش حکایت از لبخندهایی دارد که آینده روشن کاروانسراها را حق خود می دانند؛ مردمی که پا به پای میراث فرهنگی در حفظ این ابنیه، سال های سال کوشیده اند و آن را بخشی از هویت خود می دانند.

از هر گوشه کاروانسرای رشتی، نوای حیات پیشه ای به گوش می رسد؛ از نوای موسیقی کودکانی که دوره آموزشی خود را در دل کاروانسرا می گذارنند تا صدای چیک چیک دارایی بافی کودکی که در گوشه دیگری از این بنا مشغول است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای ایران؛ از استقبال مردم تا اشکالات حریم

پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای ایران؛ از استقبال مردم تا اشکالات حریم