مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 07:302021-10-10اجتماعي

طاعون6 جانور را به کام مرگ کشاند/ اجرای اقدامات پیشگیرانه در البرز


مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با اشاره به وجود طاعون نشخوار کنندگان البرز، گفت: تا کنون 6 جانور بر اثر طاعون در استان تلف شده است.

- فردین حکیمی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص خبر شیوع طاعون در منطقه شکار ممنوع طالقان، گفت: طی گشت زنی روزهای اخیر محیط بانان از زیستگاه های حیات وحش، تعدادی لاشه مربوط به گونه کل و بز شد.

  این مقام مسؤول افزود: طبق آزمایش های صورت گرفته و بررسی شرایط شاهد تلفات حیات وحش در اثر شیوع مجدد بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک بودیم؛ در همین راستا برنامه های پایش و بهره گیری از ظرفیت جوامع محلی تشدید شده است و آزمایش های تخصصی نیز از سوی دامپزشکی انجام شد.

وی یادآور شد: با توجه به سابقه شیوع این بیماری در طالقان، ضمن آماده باش کامل نیروهای یگان حفاظت، به جهت ضرورت ایجاد هماهنگی و برنامه ریزی لازم برای همکاری و مشارکت دستگاه های اجرایی و استفاده از توان و امکانات آن ها، اولین جلسه هماهنگی به ریاست فرماندار طالقان، مدیران دامپزشکی، منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی، هلال احمر، ورزش و جوانان و اعضای شورای جوانان شهرستان تشکیل و بر همکاری همه جانبه با حفاظت محیط زیست در کنترل بیماری تاکید شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طاعون6 جانور را به کام مرگ کشاند/ اجرای اقدامات پیشگیرانه در البرز

طاعون6 جانور را به کام مرگ کشاند/ اجرای اقدامات پیشگیرانه در البرز