مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 06:552021-10-10اقتصادي

آغاز چین پاییزه برگ سبز چای در شمال کشور


رییس سازمان چای کشور از برداشت 126 هزار تن برک سبز چای از باغات شمال خبر داد و گفت: چین پاییزه برگ سبز چای از باغات گیلان و مازندران نیز آغاز شده است.

- حبیب جهان ساز امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت از برداشت چین پاییزه برگ سبز چای در باغات شمال کشور خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 126 هزار تن برگ سبز چای از باغات گیلان و مازندران برداشت شده است.

وی با بیان اینکه حدود 47 درصد برگهای چای برداشت شده از نوع درجه یک هستند، گفت: باغداران شمال کشور 58 هزار و 528 تن برگ سبز چای از ابتدای امسال تاکنون برداشت کرده اند .

رییس سازمان چای کشور همچنین از برداشت بیش از 53 درصدی برگ سبز چای از نوع درجه دوم به میزان 67 هزار و 478 تن در استان های گیلان و مازندران خبر داد.

جهان ساز ارزش برگ سبز چای خریداری شده را 714 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تاکنون حدود 88 درصد مطالبات چایکاران معادل 626 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت قدرالسهم دولت از مطالبات چایکاران، بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته قدالسهم چایکاران تا پایان شهریورماه امسال تسویه و به حساب چایکاران واریز شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، تاکنون 28 هزار و 300 تن چای خشک توسط کارخانجات چای شمال کشور استحصال شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز چین پاییزه برگ سبز چای در شمال کشور

آغاز چین پاییزه برگ سبز چای در شمال کشور