مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 06:452021-10-10فرهنگي

آرشیو ملی هنر در شیراز راه اندازی شد


مدیر اسناد و کتابخانه ملی ایران مرکز فارس با اشاره به راه اندازی آرشیو ملی هنر، گفت: این مهم با هدف تعالی فرهنگ شیراز در زمینه آرشیو دیجیتال هفت هنر راه اندازی شده است.

- ، کوروش کمالی سروستانی در مراسم گشایش آرشیو هنر ملی ایران در شیراز بیان کرد: امروز این آرشیو برای ما ادای دینی است بدانچه هنرمندان این مرز و بوم در طول تاریخ سهم عمر خویش را به آفرینش آن وقف کرده اند.

او همچنین راه اندازی آرشیو ملی هنر ایران را فرصت ظهور و تجلی به حقیقت ماندگار هنر ایران زمین دانست و تصریح کرد: این آرشیو در برگیرنده هفت هنر از تاریخ ایران است که هنر موسیقی شامل موسیقی سنتی، مقامی، محلی، مذهبی و مدرن، هنرهای نمایشی شامل تئاتر، تعزیه، نمایش های عروسکی و پایکوبی های محلی، سنتی و آیینی، هنرهای تجسمی شامل نقاشی، خوشنویسی، مجسمه سازی، طراحی، عکاسی، قرآن نگاری، هنرهای سنتی شامل خاتم کاری، شیشه گری، میناکاری، منبت و فرش، ادبیات شامل شعر، داستان، نمایشنامه و فیلمنامه، معماری شامل معماری ایران باستان، معماری دوره اسلامی و معماری ایران امروز و در نهایت سینما شامل سینمای هنری و سینمای مستند این آرشیو را شکل می دهند.

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران مرکز فارس در توضیح چگونگی تشکیل آرشیو هنر ملی ایران گفت: در همه این رشته ها آرشیو ملی هنر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آرشیو ملی هنر در شیراز راه اندازی شد

آرشیو ملی هنر در شیراز راه اندازی شد