مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 06:402021-10-10پزشكي

بایدها و نبایدهای تزریق همزمان واکسن آنفلوانزا و کرونا


در صورت ابتلای فردی به بیماری کرونا، توصیه می شود پس از اتمام دوره قرنطینه 14 روزه و پایان علائم کرونا، نسبت به دریافت واکسن آنفولانزا اقدام شود.

- در صورت ابتلای فردی به بیماری کرونا، توصیه می شود پس از اتمام دوره قرنطینه 14 روزه و پایان علائم کرونا، نسبت به دریافت واکسن آنفولانزا اقدام شود.

یک اپیدمیولوژیست و کارشناس مبارزه با بیماری های دانشکده علوم پزشکی ساوه به تشریح بایدها و نبایدهای تزریق همزمان واکسن آنفلوانزا و کرونا پرداخت.

مهران بابانژاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه واکسن ها سالهاست که حساب خود را پس داده اند، اظهار کرد: براساس مستندات، بعد از تامین آب آشامیدنی سالم، دومین عامل تأثیر گذار در کاهش مرگ و میر کودکان و افزایش رشد جمعیت را می توان انجام واکسیناسیون دانست.

وی در خصوص تزریق واکسن آنفلوانزا و نحوه تامین آن گفت: واکسن آنفلوانزا امسال نیز به مانند سال های قبل به دو صورت دولتی (رایگان و از طریق شبکه بهداشت) و خصوصی ( خرید از داروخانه ها) به گروه های پرخطر عرضه خواهد شد.

البته واکسن آنفلوانزا هنوز در اختیار مرکز بهداشت ساوه قرار نگرفته و نیازی به مراجعه مردم به مراکز بهداشتی تا زمان اطلاع رسانی بعدی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدها و نبایدهای تزریق همزمان واکسن آنفلوانزا و کرونا

بایدها و نبایدهای تزریق همزمان واکسن آنفلوانزا و کرونا