مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 06:152021-10-10سياسي

درخشش «پاستوکووک»در جهان!/ویژگی خاص واکسن ایرانی چیست؟


پاستوکووک حالا به عنوان یک واکسن ایرانی که به طور مشترک با کوبا ساخته شده، توانسته است شاخص های مهمی را به نام خود ثبت کرده و اولین واکسن در دنیاست که دُز یادآور به همراه دارد؛ - گروه سلامت خبرگزاری فارس:از روزی که سروکله چین پیدا شد و روز به روز قربانیان این ویروس مهلک بیشتر شد، دانشمندان در اقصی نقاط جهان دوئل سختی را برای ساخت واکسن آغاز کردند، از فایز و مدرنا در آمریکا تا سینوفارم و بهارات در چین و هند و .

ایران نیز به عنوان یکی از 5 کشور مهم در واکسن سازی وارد این رقابت نفس گیر شد و چراغ واکسن سازی با خبر آغاز ساخت واکسن کووبرکت روشن شد.

البته این آغاز مسیری روشن در تولید ساخت واکسن کووید 19 در ایران بود؛ چراکه دانشمندان بسیاری در موسسات پژوهشی و علمی تلاشی مجدانه و شبانه روزی را آغاز کردند و نتیجه این اقدامات دلگرم کننده فعالیت 5 پلتفروم واکسن کرونا در ایران است.

واکسن پاستوکووک به عنوان یک واکسن ایرانی -کوبایی حاصل تعاملات و همکاری های دو کشور ایران و کوباست.

 در ایران انستیتو پاستور به عنوان قدیمی ترین مرکز واکسن سازی ایران و یکی از مهمترین مؤسسات واکسن سازی در دنیا کارهای تحقیقاتی و علمی خود را در مسیر ساخت واکسن آغاز کردند و در کشور کوبا نیز مؤسسه فینلای به عنوان یک از مهمترین موسسات در تولید واکسن فعالیت خود ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخشش «پاستوکووک»در جهان!/ویژگی خاص واکسن ایرانی چیست؟

درخشش «پاستوکووک»در جهان!/ویژگی خاص واکسن ایرانی چیست؟