مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 05:352021-10-10پزشكي

مجوز مصرف اضطراری به واکسن ایرانی - استرالیایی کرونا با اثربخشی 60 درصدی


تصور می کنیم بتوان از اسپایکوژن به عنوان دُز یادآور استفاده کرد؛ زیرا در مطالعه وقتی به افرادی که پیش تر کرونا گرفته بودند، واکسن زدیم دُز آنتی بادی در بدن آنها افزایش یافت و این نشان می دهد که کارایی این واکسن به عنوان دُز بوستر امکان پذیر است - تصور می کنیم بتوان از اسپایکوژن به عنوان دُز یادآور استفاده کرد؛ زیرا در مطالعه وقتی به افرادی که پیش تر کرونا گرفته بودند، واکسن زدیم دُز آنتی بادی در بدن آنها افزایش یافت و این نشان می دهد که کارایی این واکسن به عنوان دُز بوستر امکان پذیر است محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی_استرالیایی اسپایکوژن ، آخرین اخبار از روند کارآزمایی بالینی این واکسن را تشریح کرد.

دکتر پیام طبرسی در گفت وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت واکسن ایرانی- استرالیایی کرونا (اسپایکوژن)، گفت: تزریقات در فاز سوم کارآزمایی بالینی در 16 هزار و 800 داوطلب انجام شده است و منتظر هستیم ببینیم بیماری به چه صورت می شود و نتایج نهایی مطالعه چه خواهد شد.

وی افزود: گزارش میانی فاز سوم کارآزمایی بالینی به وزارت بهداشت ارائه شد که بر همان مبنا مجوز مصرف اضطراری واکسن اسپایکوژن صادر شد.

او ادامه داد: فاز حیوانی و فاز اول کارآزمایی بالینی انسانی واکسن اسپایکوژن در استرالیا صورت گرفت و فاز دوم در ایران بر 400 نفر انجام شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجوز مصرف اضطراری به واکسن ایرانی - استرالیایی کرونا با اثربخشی 60 درصدی

مجوز مصرف اضطراری به واکسن ایرانی - استرالیایی کرونا با اثربخشی 60 درصدی