مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 05:202021-10-10بين الملل

روایتی از 500 روز اسارت استاد ایرانی در زندان های امریکا


«از شریف تا لس آنجلس»، خاطرات مجتبی عطاردی استاد ایرانی اسیر شده در ایالات متحده آمریکا، به قلم پرویز سعادتی به چاپ دوم رسید.

- ، انتشارات سوره مهر چاپ دوم کتاب خاطرات مجتبی عطاردی از اساتید دانشگاهی ایران، که 500 روز اسارت را در آمریکا تجربه کرده است، روانه بازار کرد.

کتاب از شریف تا لس آنجلس که به قلم پرویز سعادتی تنظیم شده است حاصل مصاحبه مفصل با عطاردی است که به اتهام نقض قوانین آمریکا 500 روز در آمریکا اسیر بوده است.

کلیدی‏ ترین موضوع کتاب و شاید انگیزه اصلی نگارنده و دکتر عطاردی از انتشار کتاب، پاسخ به این سؤال است که چرا استادان ایرانی که در همین سال‏ ها به امریکا یا سایر کشورهایی که پلیس ویژه تحریم امریکا در آن ها مستقر است، رفته‏ اند، دستگیر شده ‏اند.

عطاردی در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب می نویسد: زندانی شدن یک استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی در یک کشور بیگانه تا آنجا که من می دانم قبل از دستگیری من رخ نداده بود.

به ویژه زندانی در زندان بزرگترین قدرت اهریمنی دنیا.

این رخداد حتی تصورش هم به ذهن همکاران ما خطور نمی کرد.

پس از آزادی از زندان و اسارت خیلی از همکاران و نیز برخی از رجال سیاسی کشور توصیه فرمودند شرح این دوران زندان و اسارت را بنویسم تا علاوه بر اینکه در تاریخ باقی بماند، شاید برای اساتید دیگر مفید باشد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از 500 روز اسارت استاد ایرانی در زندان های امریکا

روایتی از 500 روز اسارت استاد ایرانی در زندان های امریکا