مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 05:102021-10-10اقتصادي

هر بیت کوین چقدر به محیط زیست آسیب می زند؟


بیت کوین که محبوب ترین ارز دیجیتال در نظام پرداخت جهانی محسوب می شود، این روزها بسیار مورد توجه همه کاربران جهانی قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، روزنامه ایران در گزارشی نوشت: این هفته اقتصاددانان بانک مرکزی هلند با همکاری دانشگاه ام آی تی پس از انجام بررسی های فراوان اعلام کردند حجم زباله الکترونیکی به جا مانده از معامله یک بیت کوین معادل دور انداختن دو دستگاه گوشی هوشمند آیفون در سطل زباله است و این مسأله نشان می دهد فرایند به دست آوردن بیت کوین که اصطلاحاً به آن ماینینگ هم می گویند تا چه اندازه اثرات مخربی برجا می گذارد.

در حالی که ردپای انتشار کربن در جریان استخراج بیت کوین به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است، کارشناسان توجه کمتری به افزایش هر چه بیشتر دستگاه های سخت افزاری داشتند که برای به دست آوردن ارزهای رمزنگاری شده به کار می روند.

تراشه های تخصصی رایانه ای موسوم به اِی اس آی سی که تنها با هدف اجرای الگوریتم های مربوطه و ایمن سازی شبکه بیت کوین به کار می روند و همچنین فرایندی به نام ماینینگ که در اصل پاداش به کسانی است که در فرایند استخراج و پرداخت بیت کوین مشارکت دارند، مهم ترین معضل در افزایش به کارگیری سخت افزارها در این زمینه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر بیت کوین چقدر به محیط زیست آسیب می زند؟

هر بیت کوین چقدر به محیط زیست آسیب می زند؟