مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 04:302021-10-10اقتصادي

کاهش بارشها تولید عسل را در آذربایجان غربی کم کرد


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این استان امسال نیزبا تولید بیش از 20 هزار تن عسل رکوردار تولید در کشور است.

- ایسنا/آذربایجان غربی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این استان امسال نیزبا تولید بیش از 20 هزار تن عسل رکوردار تولید در کشور است.

اکبر کرامتی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده کارشناسان ، پیش بینی می شود این استان با تولید 20 هزار و 500 تن عسل و داشتن بیش از یک میلیون و 499 هزارکندوی مدرن و بومی، امسال نیز مقام اول کشوری را از لحاظ تعداد کندو و تولید عسل به خود اختصاص دهد.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی به لحاظ داشتن منابع لایزال الهی و شرایط آب و هوایی مناسب، وجود مراتع و منابع غنی سرشار از شهد و گرده یکی از قطب های مهم برای پرورش زنبورعسل در سطح کشور به شمار می آید.

کرامتی خاطر نشان کرد: متاسفانه با وجود افزایش تعداد بهره بردار و تعداد کندوی پرورش زنبور عسل، به علت افت شدید نزولات آسمانی، ما امسال با کاهش تولید عسل در سطح استان مواجه بوده و پیش بینی می شود میانگین تولید از هرکندوی مدرن به 14 کیلوگرم و از کندوهای بومی به 4 کیلوگرم برسد.

کرامتی بیان کرد: در مجموع در سطح استان تعداد بیش از یک میلیون و 380هزار کندوی مدرن و بیش از 119 هزار کندوی بومی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش بارشها تولید عسل را در آذربایجان غربی کم کرد

کاهش بارشها تولید عسل را در آذربایجان غربی کم کرد