مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 مهر 1400 ساعت 23:102021-10-09پزشكي

توسعه حسگر پوشیدنی بی سیم بدون نیاز به چسب و شارژ


حسگرهای پوشیدنی بر همه چیز از تعداد قدم ها گرفته تا ضربان قلب نظارت می کنند اما برای اندازه گیری ضعف در افراد مسن، بیماری های کشنده، اثربخشی داروها و عملکرد ورزشکاران حرفه ای نیاز به دستگاه های پزشکی است اما اکنون مهندسان نوع جدیدی از این حسگرها را ساخته اند.

- حسگرهای پوشیدنی بر همه چیز از تعداد قدم ها گرفته تا ضربان قلب نظارت می کنند اما برای اندازه گیری ضعف در افراد مسن، بیماری های کشنده، اثربخشی داروها و عملکرد ورزشکاران حرفه ای نیاز به دستگاه های پزشکی است اما اکنون مهندسان نوع جدیدی از این حسگرها را ساخته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از یورک آلرت، مهندسان دانشگاه آریزونا نوع جدیدی از حسگرهای پوشیدنی به نام دستگاه بیوسیمبیوتیک تولید کرده اند که مزایای جدیدی دارد.

این دستگاه ها را نه تنها می توان به صورت سفارشی به وسیله ی چاپ سه بعدی و براساس اسکن بدن افراد تولید کرد بلکه می توان بدون نیاز به شارژ برای مدت طولانی و مداوم از آن ها استفاده کرد.

فیلیپ گوتروف (Philipp Gutruf)، سرپرست این پژوهش و استادیار مهندسی پزشکی یافته های خود را روز گذشته در مجله Science Advances منتشر کرده است.

گوتروف می گوید: حسگری مشابه آنچه ما ساخته ایم وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه حسگر پوشیدنی بی سیم بدون نیاز به چسب و شارژ

توسعه حسگر پوشیدنی بی سیم بدون نیاز به چسب و شارژ