مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 مهر 1400 ساعت 07:452021-10-09اقتصادي

ترخیص 90 درصدی کالاهای اساسی، نهاده ها و ماشین آلات از گمرکات گیلان


ناظر گمرکات گیلان با اشاره به آمار عملکرد حمل یکسره در استان، گفت: 90 درصد کالاهای اساسی، نهاده های دامی و ماشین آلات و مواد اولیه واحدهای تولیدی از گمرکات استان گیلان ترخیص شده اند.

- ابوالقاسم یوسفی نژاد امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به رسوب برخی از کالاها و نهاده های اساسی در گمرکات به دلیل عدم تخصیص ارز، اظهار کرد: حجم زیادی از کالاهای موجود در اماکن بندری شامل کالاهای اساسی، ضروری یا در خدمت تولید واحدهای تولیدی-صنعتی کشور هستند باوجود ثبت سفارش و اخذ مجوز ورود به دلیل عدم تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی، امکان ترخیص آن ها میسر نیست.

وی با اذعان به اینکه در شرایطی که تحریم های تجاری بین المللی، خرید و حمل و ورود این کالاها را به کشور با مشقت و دشواری فراوانی مواجه کرده، افزود: تأخیر در صدور کد رهگیری بانک برای این کالاها از مهم ترین مشکلات ترخیص و درنتیجه عدم خروج آن از انبارهای بنادر و دریانوردی و مناطق آزاد به شمار می رود و درنهایت موجب رسوب و دپو ناخواسته کالاها و فساد این محموله ها در مبادی ورودی استان و کشور می شود.

ناظر گمرکات استان گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی از ترخیص کالاها و نهاده های اساسی از گمرکات گیلان خبر داد و تصریح کرد: در راستای ترخیص فوری کالاهای اساسی و ضروری موجود در انبارها و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترخیص 90 درصدی کالاهای اساسی، نهاده ها و ماشین آلات از گمرکات گیلان

ترخیص 90 درصدی کالاهای اساسی، نهاده ها و ماشین آلات از گمرکات گیلان