مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 مهر 1400 ساعت 00:152021-10-08پزشكي

پتانسیل استفاده از زهر عروس دریایی خلیج فارس در درمان سرطان خون


پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با انجام یک مطالعه تاثیر زهر عروس دریایی واژگون خلیج فارس را بر روی دو نوع سلول سرطان خون بررسی کردند.

- پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با انجام یک مطالعه تاثیر زهر عروس دریایی واژگون خلیج فارس را بر روی دو نوع سلول سرطان خون بررسی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با توجه به عوارض جانبی داروهای ضد سرطان، بسیاری از محققان تلاش های بسیاری در جهت یافتن مواد طبیعی و جدید ضدسرطانی انجام داده اند.

بسیاری از مطالعات بر روی موجودات زنده دریایی، حاکی از خاصیت ضد توموری و ضد سرطانی آن ها است.

با توجه به تمایل روزافزون مطالعات پزشکی به استفاده از منابع گیاهی و دریایی، پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با انجام مطالعه ای تاثیر سم عروس دریایی واژگون خلیج فارس را بر لوکمی یا سرطان خون در دو رده سلولی NB4 (لوسمی پرومیلوسیتک حاد) و Jurkat (لوسمی لنفوبلاستیک حاد) بررسی کردند.

نتایج این مطالعه نشان داد که زهر عروس دریایی واژگون خلیج فارس، با افزایش بیان ژن های سرکوبگر تومور می تواند دارای اثر ممانعت کنندگی بر رشد سلول های NB4 و Jurkat باشد و از رشد این سلول های سرطانی جلوگیری کند.

بر همین اساس پژوهشگران این مطالعه معتقدند که با توجه به این خاصیت ممانعت کنندگی، زهر عروس دریایی واژگون خلیج فارس پس از مطالعات بیشتر م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پتانسیل استفاده از زهر عروس دریایی خلیج فارس در درمان سرطان خون

پتانسیل استفاده از زهر عروس دریایی خلیج فارس در درمان سرطان خون