مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 مهر 1400 ساعت 11:252021-10-08سياسي

رایزنی مقامات قرقیزستان و شرکت کانادایی بر سر پروژه «کومتار»


مذاکراتی در ارتباط با دعوای قرقیزستان و کانادا در پروژه «کومتار» با حضور مقامات قرقیزی و شرکت کانادایی Centra Gold Ink در ژنو انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، مذاکراتی در ارتباط با دعوای قرقیزستان و کانادا در پروژه کومتار با حضور مقامات قرقیزی و شرکت کانادایی Centra Gold Ink در ژنو (سوییس) انجام شد.

در این مذاکرات از طرف قرقیزستان آکیل بیک جباراف  وزیر اقتصاد و دارایی کشور و کامچی بیک تاشیف رییس کمیته دولتی امنیت ملی و تینگیز بولتوروک  مدیر خارجی کومتار و قورمان قول زولوشیف دادستان کل و از هیات کانادایی نیز اسکات پری رییس و مدیر عامل مرکز Centra Gold حضور داشتند.

این مذاکرات به ابتکار طرف قرقیز در ژنو سوییس انجام شد.

گفته می شود طرفین تمام ادعاهای خود را به یکدیگر اطلاع دادند.

به گفته برخی کارشناسان، بحث همکاری با شرکت کانادایی در آینده نزدیک ادامه خواهد داشت و طرفین همچنین امکان ایجاد یک سرمایه گذاری مشترک برای توسعه میدان کومتار را در نظر خواهند گرفت.

یاد آوری می شود که پیشتر کمیسیون دولتی تحقیق قرقیزستان در مورد معدن کومتار به این نتیجه رسیده است که سنترا گلد باید 4 میلیارد و 252 میلیون دلار به عنوان مالیات و تحریم های زیست محیطی به قرقیزستان بپردازد و بنابراین در 17 می، کنترل موقت بر کومتار را اعمال کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی مقامات قرقیزستان و شرکت کانادایی بر سر پروژه «کومتار»

رایزنی مقامات قرقیزستان و شرکت کانادایی بر سر پروژه «کومتار»