مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 مهر 1400 ساعت 09:052021-10-08اقتصادي

ظرفیت تولید محصولات گلخانه ای در سیستان وبلوچستان به 70 هزار تن رسید


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان با بیان اینکه ظرفیت تولید محصولات گلخانه ای در این استان به 70 هزار تن رسید، - امان اله طوقی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس زاهدان اظهار کرد: توسعه کشت گلخانه ای در جهت ارتقا و امنیت غذایی و تولید محصولات راهبردی کشاورزی و همچنین، کاهش یا قطع وابستگی بسیاری از محصولات کشاورزی به خارج از کشور بوده و راهکاری مناسب برای مقابله با خشکسالی و استفاده بهینه از منابع آب و خاک به شمار می رود.

وی افزود: خوشبختانه توسعه گلخانه ها در سیستان وبلوچستان روند رو به رشدی داشته و طی سال های اخیر از 251 هکتار با تولید 50 هزارتن به 350 هکتار و تولید 70 هزار تن رسیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: امسال حدود 60 درصد فضای گلخانه ای در سطح استان به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته است.

طوقی گوجه فرنگی،  خیار،  بادمجان،  فلفل و سبزیجات برگی را عمده محصولات تولیدی گلخانه های استان برشمرد که روانه بازار مصرف داخل و خارج از کشور می شود.

وی از توسعه گلخانه ها در منطقه مکران خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر 7 هزار متر فضای گلخانه ای جدید ومدرن در این منطقه برای تولید میوه های گرمسیری و محصولات گلخانه ای در دست اجراست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت تولید محصولات گلخانه ای در سیستان وبلوچستان به 70 هزار تن رسید

ظرفیت تولید محصولات گلخانه ای در سیستان وبلوچستان به 70 هزار تن رسید