مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 مهر 1400 ساعت 09:002021-10-08سياسي

اسناد ثبت جهانی راه آهن و هورامان به ایران داده شد


یونسکو اسناد و لوح رسمی ثبت جهانی راه آهن سراسری و منظر فرهنگی هورامان/اورامانات و چند میراث جهانی دیگر را به ایران تحویل داد.

- یونسکو اسناد و لوح رسمی ثبت جهانی راه آهن سراسری و منظر فرهنگی هورامان/اورامانات و چند میراث جهانی دیگر را به ایران تحویل داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی دارابی ـ قائم مقام و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ به دیدارِ احمد پاکتچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در یونسکو اشاره کرد و افزود: الواح ثبت جهانی راه آهن سراسری ایران و منظر فرهنگی هورامان/اورامانات که در فهرست میراث جهانی ملموس ثبت شده است و همچنین الواح ثبت جهانی هنر نگارکری (مینیاتور) و زیارت تادئوس مقدس که از جمله پرونده های چندملیتی میراث فرهنگی ایران محسوب می شوند و به صورت مشترک با کشورهای همسایه تدوین و در فهرست میراث جهانی ناملموس ثبت شده اند، برای ثبت و نگهداری در اسناد میراث فرهنگی از سوی یونسکو به ایران تحویل داده شد.

او یادآور شد که راه آهن سراسری ایران با طول 1400 کیلومتر طولانی ترین راه آهنی است که در فهرست میراث جهانی قرار گرفته و منظر فرهنگی هورامان/اورامانات با پهنه ای بالغ بر 400 هزار هکتار از استان های کردستان و کرمانشاه، از جمله آثار بسیار شاخص ثبت شده یونسکو محسوب می شوند و به لحاظ پیچیدگی های فنی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسناد ثبت جهانی راه آهن و هورامان به ایران داده شد

اسناد ثبت جهانی راه آهن و هورامان به ایران داده شد