مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 مهر 1400 ساعت 08:152021-10-08سياسي

اجمالی/ آیت الله علم الهدی: خیرخواه همسایه باشید


امام جمعه مشهد با بیان اینکه فرد مسلمان باید خیرخواه همسایگان باشد، گفت: امام سجاد میفرمایند که این حالت خیرخواهی که نسبت به بستگان خود دارید باید نسبت به همسایه هم همینطور باشید و نسبت به سرنوشت او بی اعتنا نباشید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی با اشاره به رعایت تقوای عملی در رفتار با دیگران اظهار کرد: بیشتر موضوعات تقوای عملی مرتبط با ارتباط ما با دیگران است و اینجا باید تقوا را بسیار رعایت کنیم چرا که تقوا در ارتباط با دیگران احتمال آسیب دارد.

امام جمعه مشهد در ادامه مباحث رعایت تقوای عملی در ارتباط با همسایگان، گفت: شما معمولا خیرخواهی را نسبت به کسی انجام دهید که از شما انتظار خیر دارد معمولا انسان نسبت به بیگانگان خود را موظف به خیرخواهی نمی داند اما امام سجاد میفرمایند که این حالت خیرخواهی که نسبت به بستگان خود دارید باید نسبت به همسایه هم همینطور باشید و نسبت به سرنوشت او بی اعتنا نباشید.

وی متذکر شد: نصیحت به همسایه اول یک شرط دارد اول اینکه آن فرد پذیرای نصیحت و خیرخواهی شما باشد در غیر این صورت لغو و بیهوده است.

آیت الله علم الهدی افزود: در رساله الحقوق امام سجاد نسبت به نوع خیرخواهی و پند و اندرز به همسایه شرطی می گذارند و می فرمایند ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجمالی/ آیت الله علم الهدی: خیرخواه همسایه باشید

اجمالی/ آیت الله علم الهدی: خیرخواه همسایه باشید