مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 مهر 1400 ساعت 06:102021-10-08پزشكي

تزریق واکسن به معنای بی اعتنایی به دستورالعمل ها نیست


تزریق واکسن کرونا احتمال ابتلا به وضعیت شدید بیماری و مرگ ومیر را کاهش می دهد، اما به صفر نمی رساند، بنابراین به منظور جلوگیری از بیماری، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، محمدرضا رئوفی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: همه اصول بهداشتی مقابله با کرونا حتی پس از تزریق دز سوم واکسن نیز باید تداوم یابد.

این ویروس دائما جهش یافته و احتمال می رود برخی سویه ها به رغم تزریق واکسن بتوانند از سیستم ایمنی بدن فرار کنند.

وی ادامه داد: همچنین همه جهش های ویروس کرونا قابل شناسایی نبوده و انتظار می رود شماری از جهش ها در برخی کشورها معرفی نشوند، بنابراین رعایت ضوابط بهداشتی مقابله با کرونا پس از تزریق واکسن نیز در شرایط فعلی کشور باید ادامه داشته باشد.

رئوفی توضیح داد: با اتمام واکسیناسیون سراسری و کاهش شیوع بیماری در کشور به تدریج رعایت این ضوابط می تواند کاهش یابد، اما امروز این پروتکل ها قبل و بعد از واکسیناسیون نباید تغییر کند.

این استاد علوم پزشکی همچنین یادآور شد: براساس مشاهدات بیمارستانی، بیماران بستری به خصوص در بخش مراقبت های ویژه و همچنین جانباختگان ناشی از کرونا از واکسن نزده ها بودند و در برخی کشورها که واکسیناسیون به اتمام رسیده، آمار ابتلا، بستری و همچنین فوت ناشی از کووید19 با کاهش قابل توجهی همراه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تزریق واکسن به معنای بی اعتنایی به دستورالعمل ها نیست

تزریق واکسن به معنای بی اعتنایی به دستورالعمل ها نیست