مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 مهر 1400 ساعت 21:052021-10-07فرهنگي

برنده «نوبل» توجهم را جلب کرد


مژده دقیقی درحالی به ناآشنایی اش با آثار برنده جایزه «نوبل» ادبیات 2021 اشاره می کند که می گوید: چون عنوان شده که درباره مسائل پناهندگان و به انگلیسی می نویسد توجهم جلب شده که آثارش را بخوانم.

- مژده دقیقی درحالی به ناآشنایی اش با آثار برنده جایزه نوبل ادبیات 2021 اشاره می کند که می گوید: چون عنوان شده که درباره مسائل پناهندگان و به انگلیسی می نویسد توجهم جلب شده که آثارش را بخوانم.

این مترجم در گفت وگو با ایسنا، در پی اعلام نام گفت: من هنوز از این نویسنده کاری نخوانده ام، ولی ظاهرا خیلی نویسنده معروفی نیست.

اما به هر حال، یکی از امتیازات نوبل این است که می گردد و استعدادهای کمتر شناخته شده را از جنبه هایی پیدا می کند که دیگران نمی بینند.

او در پاسخ به این که آیا به سراغ ترجمه آثار این نویسنده تانزانیایی می رود یا خیر، نیز بیان کرد: من باید کارهای او را بخوانم، تا کار کسی را نخوانم، نمی توانم بگویم به سراغ ترجمه آثارش می روم یا خیر.

مژده دقیقی همچنین درخصوص استقبال و به نوعی هجوم برخی مترجمان برای ترجمه آثار برندگان نوبل ادبیات گفت: جایزه همیشه شاخصه و ملاکی است برای این که توجه مترجم را به کار کسی جلب کند.

البته بد نیست، خیلی هم خوب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنده «نوبل» توجهم را جلب کرد

برنده «نوبل» توجهم را جلب کرد