مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 مهر 1400 ساعت 21:002021-10-07پزشكي

کاهش شهر های قرمز به 7 و افزایش شهر های آبی به 85 شهرستان


نقشه جدید رنگ بندی کرونایی در کشورمان حکایت از واپسین نفس های موج پنجم شیوع بیماری کووید19 در ایران دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ؛ به فاصله یک هفته، بار دیگر نقشه رنگ بندی کرونایی کشورمان به روز شد و بر اساس آن، همان گونه که آمار های کرونایی، حکایت از کاهش شمار مبتلایان، بستری ها و کاهش مرگ و میر ها دارد، شمار شهر های قرمز کشورمان نیز کاهش یافته و به هفت شهرستان رسیده است؛ کاهشی که می توان معادل پایان یافتن موج پنجم شیوع ویروس کرونا در ایران و بیماری ناشی از آن کووید 19 ارزیابی اش کرد.

بر اساس این نقشه، جز در چند شهرستان استان آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه، وضعیت در باقی استان های کشورمان تا آنجایی بهبود یافته که اثری از شهر های قرمز یافت نمی شود و روز به روز از شهر های نارنجی نیز کاسته و به شهر های زرد و حتی آبی افزوده می شود.

بر اساس نقشه جدید رنگ بندی که از شنبه آتی (هفدهم مهرماه 1400) اعمال خواهد شد، تعداد شهر های نارنجی از 198 به 108 شهرستان کاهش یافته و شهر های زرد از 176 به 247 شهرستان و تعداد شهر های آبی از 58 به 85 شهرستان افزایش یافته که به غایت اتفاقی خرسند کننده محسوب می شود.

نکته قابل تامل در این میان، وضعیت شهر های قرمز باقی مانده در غرب و شمال غرب کشورمان است که نشان می دهد شعله های بیماری در این مناطق هنوز مهار نشده و ادامه دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش شهر های قرمز به 7 و افزایش شهر های آبی به 85 شهرستان

کاهش شهر های قرمز به 7 و افزایش شهر های آبی به 85 شهرستان