مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 مهر 1400 ساعت 11:552021-10-07سياسي

هنرمندی که عاشق کارش بود


علی گلستانه، هنرمند نقاشی که 14 مهرماه به دلیل اثرات ناشی از ابتلا به کرونا از دنیا رفت عاشق کارش بود و نقاشی را فراتر از یک وظیفه می دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اکبر حسنی حسینی، معروف به علی گلستانه در سال 1319 در شهر تهران متولد شد.

این هنرمند که دارای مدرک کارشناسی رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای تهران در سال 1351 بود، نقاش پرکاری محسوب می شد که آثار طبیعت او از شهرت قابل توجهی برخوردار هستند.

او در مصاحبه ای که در سن 34 سالگی با لیلی گلستان داشته است، درباره تأثیر طبیعت بر آثارش این چنین می گوید: این شکل ها را معمولا از روی طبیعت می کشم اما آن چیزی که کشیده می شود معمولا ربطی به خود طبیعت ندارد، یعنی ربط به اصطلاح عینی به طبیعت ندارد.

اما من سعی می کنم که چیزی به ظرافت خود طبیعت بشود یعنی مهم نیست که این درخت را من بکشم، بلکه می خواهم چیزی باشد که همان طور که درخت زنده ظریف و قشنگ است، این هم به خودی خود ظریف و زنده و قشنگ باشد.

گلستانه هنرمندی بود که با تکیه بر تکنیک های متفاوت و به چالش کشیدن مفهوم سبک در آثارش تقریبا به هیچ مرزی پایبندی نشان نمی داد و از این جهت جایگاه متفاوتی داشت.

لیلی گلستان، مترجم و نگارخانه دار درباره سبک این هنرمند در خلق تابلوهای نقاشی به ایسنا می گوید: سبک او به هر حال یک جور رئالیسم و یا فیگوراتیو ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنرمندی که عاشق کارش بود

هنرمندی که عاشق کارش بود