مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 مهر 1400 ساعت 11:502021-10-07فرهنگي

نوبل ادبیات 2021 به نویسنده تانزانیایی رسید


عبدالرزاق گورنا از تانزانیا به دلیل «کاوش سازش ناپذیر و قانع کننده درباره اثرات استعمارگری و سرنوشت پناهجویان در شکاف میان فرهنگ ها و قاره ها» نوبل ادبیات 2021 را از آن خود کرد.

- عبدالرزاق گورنا از تانزانیا به دلیل کاوش سازش ناپذیر و قانع کننده درباره اثرات استعمارگری و سرنوشت پناهجویان در شکاف میان فرهنگ ها و قاره ها نوبل ادبیات 2021 را از آن خود کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جایزه نوبل ادبیات به عنوان یکی از جوایز مطرح ادبی در سطح جهان، امروز برنده سال 2021 خود را شناخت و عبدالرزاق گورنا از تانزانیا (72 ساله) به دلیل کاوش سازش ناپذیر و قانع کننده درباره اثرات استعمارگری و سرنوشت پناهجویان در شکاف میان فرهنگ ها و قاره ها این جایزه را از آن خود کرد.

پاداش نقدی جایزه نوبل 10 میلیون کرون سوئد معادل یک میلیون و 100 هزار دلار است که معمولاً همراه با یک مدال و دیپلم افتخار طی مراسمی در استکهلم و اسلو به برندگان هر شاخه اعطا می شود؛ اما مراسم اهدای جوایز امسال نیز به رسم سال گذشته به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار می شود و مدال و لوح از طریق سفارت به دست برنده می رسد.

تاکنون هیچ اثری از این نویسنده به فارسی ترجمه نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوبل ادبیات 2021 به نویسنده تانزانیایی رسید

نوبل ادبیات 2021 به نویسنده تانزانیایی رسید