مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 مهر 1400 ساعت 09:252021-10-07اقتصادي

روایتی از فعالیت در شالیزاری که نمی ارزد/ هویت مان را نمی فروشیم!


امکان افزایش تولید برنج در سوادکوه در حالی وجود دارد که برای کاشت این محصول پر برکت، کشاورزان مجبور به تحمل سختی های بی شمار هستند.

- خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس اجتماعی برنج از محصولات برجسته و همراه با نام استان مازندران است و برای بررسی شرایط کاشت، داشت و برداشت محصول برنج و توجیه اقتصادی و اجتماعی آن به شالیزارهای سوادکوه رفتیم و با مردان و زنانی که در حال برداشت محصول بودند، صحبت کردیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه هم درباره توانمندی ها، مشکلات و راهکارهای مرتبط با برنج نظرات خود را بیان کرد.

  *برنج برای یک سال صبورا دستکار که در شالیزاری خود برنج را برای بذر سال بعد خود تهیه می کند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس، گفت: برنج های قویتر و کامل تر را انتخاب می کنم تا برای سال آینده استفاده کنم.

وی وجود رودخانه نزدیک با شالیزاری و وقوع سیل را از مشکلات ذکر کرد و افزود: برنجی که با دستان خودمان می کاریم، برکت دارد و هر چه روزی است همان به ما داده می شود.

*عدم نگاه اقتصادی به هویت محمد دست افکن که دارای عناوین برتر موسیقی مازندرانی است و زمین شالیزاری دارد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس از نگاه هنر به شالی و فعالیت کشاورزی، گفت: از کودکی در زمین های شالیزاری کار کردم و عاشق فعالیت در آن هستم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از فعالیت در شالیزاری که نمی ارزد/ هویت مان را نمی فروشیم!

روایتی از فعالیت در شالیزاری که نمی ارزد/ هویت مان را نمی فروشیم!