مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 مهر 1400 ساعت 08:252021-10-07اجتماعي

موقوفه ای به قدمت 3 قرن در «طبس»


رییس اداره اوقاف و امور خیریه طبس به قدیمی ترین موقوفه این شهرستان اشاره کرد و گفت: قدیمی ترین و اولین وقف شهرستان طبس 3 قرن قدمت دارد و آقای «لطفعلی نادمی» 60 فنجان آب نهرین طبس را وقف عید قربان و غدیر کرده اند.

- علی امینی نسب امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در طبس، با اشاره به سنت حسنه وقف، اظهار داشت: در شهرستان طبس خیرین و واقفین بزرگی از گذشته تاکنون داشته ایم که با ایثار و گذشت از اموال خود در راستای خدمت به دین و مردم گام های بزرگی برداشته اند.

وی با بیان اینکه سمت و سوی نیات و کمک های مردمی باید به سمت وقف سوق داده شود، تصریح کرد: جهت دهی در اجرای نیات یکی از وظایف اوقاف است و باید نیازمندان و فقرا و رفع مشکلات مردم را بیشتر مدنظر قرار دهیم.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه طبس با تأکید بر اینکه تمام تلاشمان تقویت وقف ها، اجرای صحیح نیت واقفان و هدایت به سوی وقف های جدید است، مطرح کرد: براساس نیازسنجی های انجام شده توسط متخصصان و مشاوران مرتبط، این شهرستان اکنون نیازمند وقف در زمینه های بهداشتی و درمانی، علمی و پژوهشی و تحصیل دانشجویان و طلاب است.

وجود 535 موقوفه در طبس امینی نسب از وجود 535 موقوفه در شهرستان طبس خبر داد و مطرح کرد: از این تعداد 375 موقوفه متصرفی است به این معنا که اداره آن برعهده اوقاف است و 160 موقوفه دیگر غیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موقوفه ای به قدمت 3 قرن در «طبس»

موقوفه ای به قدمت 3 قرن در «طبس»