مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 مهر 1400 ساعت 06:552021-10-07سياسي

اثبات ارادت پیروان امام شافعی به امام رضا(ع) در شعر شاعران کرد اهل سنت


شاعران و عرفای متعهد کرد اهل سنت به پیروی از امام شافعی و با بکارگیری واژه ها و کلمات در قالب اشعار گوناگون، اوج ارادت و احترام، انعکاس احساسات دینی و مذهبی اکراد اهل سنت به پیامبر گرامی(ص) و اهل بیت آن حضرت به ویژه امام رضا(ع) را نشان داده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، کردستان سرزمین مسجد و مناره و نوای خوش دف و مولودی خوانی است، کردستان سرزمین مداحی در مدح پیامبر و اهل بیت و سرزمین شاعران و عرفای بزرگی است که محوریت اکثریت آثار آنان، پیامبر، اهل بیت و بزرگان دین هستند.

ادب و هنر مردم کرد به و الهی خاندان گرامی پیامبر (ص) ابراز داشته است که قصیده معروف ایشان در رثای امام رضا (ع) در جریان مسافرت به خراسان و زیارت آستان مقدس آن حضرت سروده شده است.

مولانا نقشبندی عمق ارادت خود را به نظم به تصویر کشیده و به جرات می توان ادعا کرد از میان شیفتگان آن حضرت در آن عصر کسی به زیبایی مولانا از عهده توصیف شخصیت ملکوتی امام رضا(ع) برنیامده است.

این بارگاه کیست کز عرش برتر است           وز نور گنبدش همه عالم منور است وز شرم شمس پای زرش کعبتین شمس       در تخته نرد چرخ چهارم به شش در است وز انعکاس صورت گل آتشین او                   بر سنگ جای لغزش پای سمندر است نعمان خجل زطرح اساس خور نق اش           کسری شکسته دل بی طاق مکسر است بهر نگهبان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثبات ارادت پیروان امام شافعی به امام رضا(ع) در شعر شاعران کرد اهل سنت

اثبات ارادت پیروان امام شافعی به امام رضا(ع) در شعر شاعران کرد اهل سنت