مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 22:102021-10-06اقتصادي

ایران چگونه می تواند به حل بحران انرژی در اروپا کمک کند؟


در صورت رفع تحریم ها ایران می تواند در حل بحران انرژی اروپا تاثیر گذار باشد و بی شک این موضوع یک بازی برد برد برای ایران و اروپا است.

- یک کارشناس ارشد حوزه انرژی گفت: در صورت رفع تحریم ها ایران می تواند در حل بحران انرژی اروپا تاثیر گذار باشد و بی شک این موضوع یک بازی برد برد برای ایران و اروپا است.

مرتضی بهروزی فر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نقش ایران برای حل مشکل انرژی اروپا، اظهار کرد: اگر تحریم ها برداشته شود، ایران می تواند به سرعت و کمتر از شش ماه 1.

5 میلیون بشکه در روز افزایش صادرات نفت داشته باشد که می تواند در بازار اوپا تاثیر گذار باشد، اما در مورد گاز مساله کمی متفاوت تر است و نیاز به یک برنامه بلند مدت دارد.

وی ادامه داد: اگر تحریم ها برداشته شود و اروپا نیز در صنعت گاز ایران سرمایه گذاری کند و برای انتقال آن چه به صورت خط لوله یا ال ان جی مشارکت داشته باشد می توان شاهد اتفاقات مثبتی برای اروپا و ایران طی دو تا سه سال آینده بود؛ چراکه در آن صورت هم ایران می تواند یک بازار مطمئن داشته باشد و هم اروپا انحصار روسیه را می شکند.

این کارشناس ارشد حوزه انرژی با تاکید بر اینکه این کار چندان ساده نخواهد بود و مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت، گفت: قطعا روسیه در این زمینه کارشکنی خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران چگونه می تواند به حل بحران انرژی در اروپا کمک کند؟

ایران چگونه می تواند به حل بحران انرژی در اروپا کمک کند؟