مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 11:552021-10-06سياسي

آغاز نهمین فصل از کاوش های باستان شناسی در تپه ریوی بدون حضور باستان شناسان آلمانی


سرپرست هیات کاوش های باستان شناسی تپه تاریخی ریوی از آغاز نهمین فصل از کاوش های باستان شناسی در تپه تاریخی ریوی(شهر هخامنشی خراسان شمالی) بدون حضور باستان شناسان آلمانی خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی سرپرست هیات کاوش های باستان شناسی تپه تاریخی ریوی از آغاز نهمین فصل از کاوش های باستان شناسی در تپه تاریخی ریوی(شهر هخامنشی خراسان شمالی) بدون حضور باستان شناسان آلمانی خبر داد.

دکتر جعفری در گفت و گو با ایسنا، گفت: این دومین سالی است که کاوش های باستان شناسی در این منطقه بدون حضور باستان شناسان آلمانی انجام می شود.

وی افزود: یکی دو روز است که فعالیت های باستان شناسی با حضور خود باستان شناسان ایرانی انجام می شود و شیوع ویروس کرونا دلیل عدم حضور باستان شناسان آلمانی بوده است.

به کفته دکتر جعفری هفت دوره از عملیات کاوش در این تپه باستانی در شهرستان مانه و سملقان با همکاری موسسه باستان شناسی آلمان انجام شد و قرار بر این بود تا در فصل هشتم کاوش ها در سال گذشته باستان شناسان آلمانی در منطقه حضور یابند.

با توجه به شواهد باستان شناختی، محوطه ریوی یکی از مهم ترین محوطه های دوران تاریخی شمال شرق کشور است که پژوهش های باستان شناسی هدفمند در آن می تواند موجب ارتقاء شناخت ما از هویت تاریخی منطقه و رشد صنعت گردشگری در خراسان شمالی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز نهمین فصل از کاوش های باستان شناسی در تپه ریوی بدون حضور باستان شناسان آلمانی

آغاز نهمین فصل از کاوش های باستان شناسی در تپه ریوی بدون حضور باستان شناسان آلمانی