مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 10:102021-10-06اقتصادي

افزایش 108 درصدی صادرات اردبیل در 6 ماهه اول سال


مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل از افزایش 108 درصدی صادرات استان در 6 ماهه اول سالجاری خبر داد.

- ایسنا/اردبیل مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل از افزایش 108 درصدی صادرات استان در 6 ماهه اول سالجاری خبر داد.

حسین وطن دوست 14 مهر در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی استان تصریح کرد: در 6 ماهه اول سال جاری صادرات استان 108 درصد افزایش و واردات استان نیز 35 درصد کاهش یافته و از لحاظ تولید و صادرات محصولات کشاورزی ، گلخانه ای و صنعتی رتبه برتر کشوری را دارد.

وی به ظرفیت و قابلیت های استان در صادرات محصولات غیرنفتی اشاره کرد و گفت: موضوع مناسبات و تعاملات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه برای استان ما از لحاظ داشتن واحدهای تولیدی صادرات محور، همچنین واحدهای تولیدی که مواد اولیه آن از خارج وارد می شود، حائز اهمیت است.

وطن دوست ادامه داد: استان اردبیل علی رغم وجود تحریم ها و بیماری کرونا در حوزه صادرات و واردات از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری نیز با روی کار آمدن دولت جدید رایزنی های از طریق سفرا و رؤسای نمایندگی های سیاسی و سرکنسولگری های جمهوری اسلامی ایران باهدف تقویت و توسعه همکاری ها و مناسبات با کشورها به ویژه کشورهای همسایه با رویکرد تعامل انجام می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 108 درصدی صادرات اردبیل در 6 ماهه اول سال

افزایش 108 درصدی صادرات اردبیل در 6 ماهه اول سال