مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 09:552021-10-06حوادث

خسارت به امام زاده و تخریب مسجد در زلزله خوزستان


متأسفانه مسجد امام جعفر صادق (ع) که در مجاورت امام زاده قطب الدین قرار دارد و قدمت آن به دوره صفوی باز می گردد در این حادثه کاملاً تخریب شد.

- متأسفانه مسجد امام جعفر صادق (ع) که در مجاورت امام زاده قطب الدین قرار دارد و قدمت آن به دوره صفوی باز می گردد در این حادثه کاملاً تخریب شد.

در پی وقوع زمین لرزه شدید صبح دوشنبه در استان خوزستان، چند اثر تاریخی در شهرستان اندیکا دچار خسارت های جدی و یا جزیی شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، سیدحکمت اله موسوی (مدیرکل میراث فرهنگی استان خوزستان) گفت: در ساعت 6:09 دقیقه بامداد دوشنبه 12مهرماه زمین لرزه ای شدید به بزرگی 5.

7 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین، حد فاصل چلگرد در استان چهارمحال بختیاری تا قلعه خواجه از توابع شهرستان اندیکا در استان خوزستان را لرزاند که این زلزله در سراسر استان از جمله اهواز نیز با شدت و ضعف احساس شد.

موسوی با بیان این که درپی زمین لرزه رخ داده، بخش هایی از بنای ثبت ملی امام زاده شاه قطب الدین در شهرستان اندیکا که مربوط به دوره تیموریان است دچار خسارت جدی شده افزود: علاوه بر ایجاد ترک های عمیق در دیواره های این بنا، سکو و صفه موجود در زیر امام زاده به صورت کامل ریزش کرده و تخریب شده است که این اتفاق، گنبد امام زاده را در وضعیت ناپایدار قرار داده و هر لحظه بیم آن می رود که گنبد این اثر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت به امام زاده و تخریب مسجد در زلزله خوزستان

خسارت به امام زاده و تخریب مسجد در زلزله خوزستان