مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 08:302021-10-06پزشكي

تزریق دوز اول واکسن به 65 درصد گروه های هدف در جهرم


رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم اعلام کرد که تاکنون بالغ بر 65 درصد از اعضای گروه های هدف در این شهرستان، دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

- محمد رحمانیان گفت: از کل 195 هزار و 540 نفر اعضای گروه های هدف که شامل جمعیت بالای 12 ساله ها است، بالغ بر 65 درصد تاکنون نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از علوم پزشکی جهرم، رحمانیان اضافه کرد: پوشش تزریق نوبت اول واکسن کرونا در گروه سنی 50 تا 84 سال بالای 70 درصد و گروه سنی30 تا 40 سال، بالای 68 درصد و گروه سنی 20 تا 30 سال بیش از 50 درصد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: پوشش واکسیناسیون سالمندان بالای 85 سال که دو نوبت واکسن را دریافت کرده اند، 58 درصد است.

به گفته وی آمار مرگ و میر سالمندان در پیک پنجم به دلیل واکسینه شدن اکثر قریب به اتفاق اعضای این گروه، در شهرستان جهرم نسبت به پیک های قبلی کمتر بوده است.

رحمانیان در عین حال گفت: در پیک پنجم شاهد فوت سالمندان بالای 80 ساله ای بودیم که تنها یک دز واکسن را دریافت کرده و اقدامی برای تزریق نوبت دوم نکرده بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم خاطرنشان کرد که سالمندان از گروه های پر خطر در معرض بیماری هستند که واکسینه شدن نقش مهمی در حفظ سلامتی آنها دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تزریق دوز اول واکسن به 65 درصد گروه های هدف در جهرم

تزریق دوز اول واکسن به 65 درصد گروه های هدف در جهرم