مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 06:252021-10-06حوادث

تخریب بخش هایی از بنای ملی امام زاده «قطب الدین» در اندیکا بر اثر زمین لرزه


درپی وقوع زمین لرزه شدید صبح دوشنبه در استان خوزستان چند اثر تاریخی در شهرستان اندیکا دچار خسارت های جدی و یا جزیی شدند.

- تخریب بخش هایی از بنای ملی امام زاده قطب الدین در اندیکا بر اثر زمین لرزه ایسنا/خوزستان درپی وقوع زمین لرزه شدید صبح دوشنبه در استان خوزستان چند اثر تاریخی در شهرستان اندیکا دچار خسارت های جدی و یا جزیی شدند.

سیدحکمت الله موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی استان با اعلام این خبر گفت: در ساعت 6:09 دقیقه بامداد دوشنبه 12 مهرماه زمین لرزه ای شدید به بزرگی 5.

7 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین، حد فاصل چلگرد در استان چهارمحال و بختیاری تا قلعه خواجه از توابع شهرستان اندیکا در استان خوزستان را لرزاند که این زلزله در سراسر استان از جمله اهواز نیز با شدت و ضعف احساس شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، وی با بیان این که درپی زمین لرزه رخ داده، بخش هایی از بنای ثبت ملی امام زاده شاه قطب الدین در شهرستان اندیکا که مربوط به دوره تیموریان است دچار خسارت جدی شده، افزود: علاوه بر ایجاد ترک های عمیق در دیواره های این بنا، سکو و صفه موجود در زیر امام زاده به صورت کامل ریزش کرده و تخریب شده است که این اتفاق، گنبد امام زاده را در وضعیت ناپایدار قرار داده و هر لحظه بیم آن می رود که گنبد این اثر تاریخی ریزش کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب بخش هایی از بنای ملی امام زاده «قطب الدین» در اندیکا بر اثر زمین لرزه

تخریب بخش هایی از بنای ملی امام زاده «قطب الدین» در اندیکا بر اثر زمین لرزه