مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 05:552021-10-06اقتصادي

خشکسالی و سوء مدیریت کمر منابع آب ایران را شکست/ چرا آب در کرخه نایاب شد


در شرایط خشکسالی، 623.

5 میلیون متر مکعب از آب سد کرخه، خرج مدیریت نامناسب و نبود حکمرانی موثر آب شد و امروز بدون برنامه رهاسازی شده است در این راستا ضرورت دارد حساسیت برداشت از آب سد کرخه بیشتر شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روز گذشته انتشار خبری مبنی بر افت تراز آب پشت سد کرخه به کمتر از تراز نیروگاهی افکار عمومی را به سمت خشکسالی گسترده در سطح کشور حساس کرد.

به استناد آمار منتشر شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، میزان بارش ثبت شده در حوضه های آبریز درجه 2 مرز غربی، کرخه، کارون بزرگ جراحی و زهره از ابتدای شهریور سال 1400 تا کنون صفر بوده است، از سوی دیگر میزان بارش های ثبت شده از ابتدای سال آبی 1399-1400 تاکنون نیز کاهش بسیار چشمگیری نسبت به سال گذشته ثبت کرده اند، برای مثال میزان بارش حوضه آبریز کارون بزرگ و کرخه در سال جاری نسبت به سال گذشته به ترتیب با کاهش 202 میلی متری و 175 میلیمتری مواجه شده است، میزان بارش های ثبت شده در سال جاری نسبت به متوسط 50 سال اخیر نیز کاهش معناداری را تجربه کرده و به طور کلی میزان بارندگی به نحوی است که سال آبی 1399-1400 خشک ترین سال 50 سال اخیر تلقی خواهد شد.

کاهش بارندگی و به عبارت دیگر خشکسالی در سال آبی گذشته آغاز شده و بر اساس پیش بینی های هواشناسی این روند نامطلوب دست کم تا انتهای فص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی و سوء مدیریت کمر منابع آب ایران را شکست/ چرا آب در کرخه نایاب شد

خشکسالی و سوء مدیریت کمر منابع آب ایران را شکست/ چرا آب در کرخه نایاب شد