مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 05:552021-10-06دانش

LED تاشونده با استفاده از نقاط کوانتومی تولید شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دیود انتشاردهنده نور مبتنی بر نقطه کوانتومی (QLED)، که از نقاط کوانتومی به عنوان یک ماده ساطع کننده نور استفاده می کند، - پژوهشگرانی از کره جنوبی با استفاده از نقاط کوانتومی موفق به ساخت LED های تاشونده شدند که بعد از 500 بار تاشدن نیز عملکرد اولیه خود را حفظ می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دیود انتشاردهنده نور مبتنی بر نقطه کوانتومی (QLED)، که از نقاط کوانتومی به عنوان یک ماده ساطع کننده نور استفاده می کند، به دلیل ویژگی های برجسته الکترولومینسانس، به عنوان یک گزینه جایگزین امیدوارکننده برای استفاده در فناوری های صفحه نمایش نسل بعدی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

از آنجایی که در این فناوری نیازی به اجزای حجیم مانند واحد های نور پس زمینه نیست، نمایشگر های QLED به طور بالقوه می توانند به شکل بسیار نازک ساخته شوند.

یک تیم تحقیقاتی مشترک به سرپرستی کیم دای هیونگ و هیون تاگوان از دانشگاه ملی سئول پیش از این نمونه اولیه QLED را در سال 2015 رونمایی کرده بود.

این دستگاه تنها 3 میکرومتر ضخامت داشت که تنها یک سی ام موی انسان است.

با توجه به ضخامت فوق العاده کم، QLED فوق العاده نازک، انعطاف پذیری مکانیکی قابل توجهی را از خود نشان داد که باعث شد به راحتی در دستگاه های پوشیدنی مختلف مانن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

LED تاشونده با استفاده از نقاط کوانتومی تولید شد

LED تاشونده با استفاده از نقاط کوانتومی تولید شد