مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 05:252021-10-06سياسي

وقف در زمینه اشتغال و ازدواج در کردستان افزایش یابد


مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: در این شرایط نامناسب اقتصادی نیازمند وقف برای ایجاد اشتغال و ترویج سنت حسنه ازدواج در استان هستیم و انتظار داریم واقفان در این خصوص اقدام کنند.

- حجت الاسلام محمد کاروند در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در کل کشور بیش از 800 مورد نیت وقف داریم، لذا به نظر می رسد در این شرایط نامناسب اقتصادی بهترین وقف، برای ایجاد اشتغال در سطح استان کردستان است و همچنین وقف در زمینه ازدواج نیز یکی دیگر از وقف های مورد نیاز ما در این سال هاست.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه های در دستور کار اداره اوقاف و امور خیریه کردستان رسیدگی به دعاوی در بحث موقوفات است که تعداد این پرونده در این استاد 470 مورد بوده است که خوشبختانه با حمایت خوب سیستم قضاییه بیشتر این حقوق ایفاد شده است.

حجت الاسلام کاروند بیان کرد: همچنین در سه شهرستان سنندج، مریوان و بیجار در بحث درآمدهای پایدار و احیای سرمایه های موقوفات ورود پیدا کرده ایم و ان شاء الله در دیگر شهرستان ها نیز این موضوع در انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 98 باغ وقفی در کردستان داریم، گفت: طبق آخرین آمار در شش ماهه سال جاری پنج باغ مثمر موقوفه ای در کردستان احداث شده است که این باغات شامل باغ گردو و انگور دیم می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقف در زمینه اشتغال و ازدواج در کردستان افزایش یابد

وقف در زمینه اشتغال و ازدواج در کردستان افزایش یابد