مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 04:352021-10-06بين الملل

مشاور امنیت ملی بایدن با مقام چینی در سوییس دیدار و گفتگو می کند


مشاور امنیت ملی رییس جمهور آمریکا با رییس کمیته مرکزی امور خارجی چین در شهر زوریخ سوییس درباره مسائل تایوان دیدار می کند.

- به نقل از رویترز، جیک سالیوان ، مشاور امنیت ملی رییس جمهور آمریکا قرار است با یانگ جیچی رییس کمیته مرکزی امور خارجی چین در شهر زوریخ سوییس درباره مسائل تایوان دیدار و گفتگو کند.

گفته شده برگزاری نشست زوریخ در زمان تشدید تنش ها بین دو چین و آمریکا بر سر موضوعات مختلف از جمله تایوان صورت می گیرد و این اولین ملاقات حضوری سالیوان با یانگ از زمان گفت وگوهای تلخ آنها در آلاسکا در ماه مارس است.

این خبر از سوی کاخ سفید و با انتشار بیانیه ای اعلام شده است و در آن کاخ سفید ضمن اشاره به پیگیری تماس اخیر میان رؤسای جمهور آمریکا و چین، همچنین ادعا کرده است که واشنگتن به دنبال مدیریت مسئولانه رقابت با جمهوری خلق چین است.

برنامه ریزی برای برگزاری این دیدار از سوی وزارت خارجه چین نیز تایید شده و این وزارت خانه در بیانیه ای کوتاه گفته است که یانگ و سالیوان طی دیدار در سوییس، درباره روابط دوجانبه تبادل نظر خواهند کرد.

پیش از آن نیز جو بایدن رییس جمهور از گفتگوی تلفنی خود با شی جینپینگ رییس جمهور چین خبر داده و گفته بود: با شی درباره تایوان صحبت کردم و ما توافق کردیم که به توافق تایوان پایبند باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاور امنیت ملی بایدن با مقام چینی در سوییس دیدار و گفتگو می کند

مشاور امنیت ملی بایدن با مقام چینی در سوییس دیدار و گفتگو می کند