مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مهر 1400 ساعت 22:202021-10-05بين الملل

درخواست سناتورهای آمریکایی برای اخراج 300 دیپلمات روس


سناتورهایی از دو حزب آمریکا از رییس جمهور این کشور خواستند در صورت عدم صدور روادید بیشتر برای آمریکایی ها جهت فعالیت در اماکن دیپلماتیک واشنگتن در روسیه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش های دیپلماتیک واشنگتن و مسکو، تعدادی از سناتورهای آمریکایی خواستار اخراج دیپلمات های روس بیشتری از این کشور شدند.

سناتورهای دموکرات و جمهوری خواه روز سه شنبه از جو بایدن رییس جمهور آمریکا خواستند در صورت عدم صدور روادید بیشتر برای آمریکایی ها جهت فعالیت در اماکن دیپلماتیک واشنگتن در روسیه، 300دیپلمات روس را از این کشور اخراج کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، این پیشنهاد که توسط سناتورهای دموکرات باب منندز و مارک وارنر و سناتورهای جمهوری خواه جیم ریش و مارکو روبیو به عنوان سران کمیته های روابط خارجی و اطلاعاتی سنا داده شده، باعث تشدید اختلاف کنونی بین واشنگتن و مسکو حول نحوه فعالیت دیپلمات ها می شود.

پیش از این وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که در ماه آگوست سفارت آمریکا در مسکو را از حفظ، استخدام یا قرارداد کارکنان روسی یا سایر کشورها به جز نگهبانان منع کرد و این دفتر مجبور شد 182 کارمند و ده ها پیمانکار را اخراج کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست سناتورهای آمریکایی برای اخراج 300 دیپلمات روس

درخواست سناتورهای آمریکایی برای اخراج 300 دیپلمات روس