مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مهر 1400 ساعت 16:452021-10-05سياسي

بین ایران و طالبان توافقات مهمی صورت گرفت


ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان با انتشار متنی اعلام کرد که دیروز دوشنبه در نشستی بین هیأت ایران و طالبان در رابطه به مسائل اقتصادی و تقویت روابط دوجانبه توافقاتی صورت گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، ذبیح الله مجاهد امروز سه شنبه نوشت که برای تسریع روند تجارت توافق صورت گرفته است که مرز دوغارون اسلام قلعه برای 24 ساعت فعال باشد و این توافق طی 10 روز آینده اجرایی خواهد شد.

همچنین دو طرف توافق کرده اند که ایران برای بهبودی روند تجارت و انتقالات، جاده های 8 استان افغانستان و گمرک هرات را توسعه دهد و کار عملی این روند تا یک ماه آینده آغاز شود.

به گفته مجاهد هیأت های دو طرف توافق کرده اند که در روند تجارت بین دو کشور و معلومات مقدار تعرفه های گمرکی بین دو طرف تبادله شود و کارشناسان دو طرف با توجه به معلومات ارائه شده پیشنهادات خود را برای بهبود تجارت ارائه خواهند کرد تا در روشنی آن تصمیم های بعدی گرفته شود.

وی افزوده است: در این نشست تصمیم گرفته شده است که طی یک ماه آینده هیأت های دو طرف تمام مشکلات مرز دوغارون- اسلام قلعه را بررسی نمایند.

همچنین توافق صورت گرفته است که یک هیأت طالبان به ایران سفر کرده و با مقامات وزارت نفت ایران دیدار داشته و مشکلات خود را در این رابطه به طرف ایرانی شریک سازند و در باره رفع این مشکل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بین ایران و طالبان توافقات مهمی صورت گرفت

بین ایران و طالبان توافقات مهمی صورت گرفت