مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مهر 1400 ساعت 14:152021-10-05بين الملل

عربستان سعودی یکی از اهالی قطیف را اعدام کرد


منابع خبری گزارش دادند که ریاض یکی از اهالی منطقه شیعه نشین قطیف را که از چند سال پیش در زندان های سعودی به سر می برده، اعدام کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبکه مسلم بن محمد المحسن در زمان دستگیری او، تأکید کرده بودند که پسرشان در هیچ عملیاتی علیه نیروهای امنیتی سعودی مشارکت نداشته است.

بنا بر گفته سازمان های حقوق بشری، عربستان سعودی از آغاز سال 2021 تاکنون بیش از پنجاه حکم اعدام را اجرا کرده است.

سازمان عفو بین الملل، حدود دو ماه نیم پیش گزارش داده بود که ریاض در چند ماه گذشته سرکوب مخالفانش را افزایش داده و روند اجرای احکام اعدام را سرعت بخشیده است.

عفو بین الملل در گزارش مذکور  نوشته بود: عربستان سعودی پس از آنکه ریاست گروه 20 را واگذار کرد، دست کم حکم اعدام سیزده فرد را پس از محاکمه هایی ناعادلانه تأیید کرده یا احکامی را [علیه این افراد] صادر کرده یا احکام آن ها را تأیید کرده است .

در این گزارش عنوان شده بود: دست کم چهل فرد میان ماه های ژانویه و جولای سال 2021 اعدام شده اند یا به عبارتی بیش از تمام اعدام ها در سال 2020 .

عفو بین الملل همچنین خبر داده بود که مقامات سعودی پیگرد افرادی را که آزادنه نظرات خود را بیان کرده اند یا از دولت این کشور انتقاد کرده اند، آغاز کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان سعودی یکی از اهالی قطیف را اعدام کرد

عربستان سعودی یکی از اهالی قطیف را اعدام کرد