مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مهر 1400 ساعت 08:452021-10-05سياسي

عزاداری مردم آذربایجان غربی درسوگ رحلت رسول اکرم(ص) وامام حسن (ع)


سراسر شهرها و روستاهای آذربایجان غربی امروز جمعه همزمان با 28 صفر در سالروز رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت سبط اکبر آن حضرت، - با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در قالب مراسم نوحه خوانی، سینه زنی، عزاداری، قرائت زیارت ازبعید و سخنرانی و مداحی در حال برگزاری است.

مردم شهرها و روستاهای استان از شب گذشته و اولین دقایق صبح امروز سه شنبه با برگزاری مراسم عزاداری و نوحه خوانی در سالروز رحلت پیامبر مهربانی ها و امام حسن مجتبی (ع) عشق و ارادت خود را به خاندان نبوت و امامت ابراز می کنند.

بسیاری از مردم سردر خانه های خود، مساجد و امامزاده ها را در سوگ پیامبر اکرم (ص) سیاهپوش کرده و با پوشیدن رخت عزا، سوگواری خود را در سالروز رحلت آن حضرت و سبط اکبر ایشان، امام دوم شیعیان حضرت امام حسن مجتبی (ع) نشان دادند.

همچنین به مناسبت سالروز شهادت حضرت پیامبر اعظم (ص)، زیارت ازبعید آن حضرت در برخی از صفحات مجازی به صورت آنلاین و همچنین در منازل برگزار می شود و بسیاری از مردم به همراه خانواده های خود این زیارت را قرائت می کنند.

آیین های عزاداری پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) امسال به خاطر شیوع بیماری کرونا ، بیشتر به صورت مجازی برگزار شد و مردم استان، با استفاده از هر امکاناتی این روز را به سوگواری پرداختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزاداری مردم آذربایجان غربی درسوگ رحلت رسول اکرم(ص) وامام حسن (ع)

عزاداری مردم آذربایجان غربی درسوگ رحلت رسول اکرم(ص) وامام حسن (ع)