پذیرش کامل: جایی که غم ها دیگر آزاردهنده نیستندگریزناپذیری رنج با همه جنبه های گذشته مشترک ما آمیخته شده است و ذهن فیلسوفانی همچون ارسطو، سقراط، رواقیون، اپیکوریان و کلبیون را به خود مشغول کرده است. - جاشوا کلمن، ایان - اتفاقات وحشتناکی ممکن است بیفتد. مثلاً بیماری لاعلاجی بگیرید. تصادف کنید و دیگر نتوانید کارهایی را که باعث می شد زندگی برایتان جذاب و پرمعنا باشد انجام دهید. همسرتان به این نتیجه برسد که کس دیگری را می خواهد. حتی اگر خوش شانس باشید و اتفاقات عظیمی که زندگی را دگرگون می کند برایتان رخ ندهد، باز هم با ناامیدی ها، رنجش ها و تحقیرهایی مواجه خواهید شد که شما را ملزم می کند بفهمید وجودداشتن به دلایل مختلفی دردناک است. گریزناپذیری رنج با همه جنبه های گذشته مشترک ما آمیخته شده است و ذهن فیلسوفانی همچون ارسطو، سقراط، رواقیون، اپیکوریان و کلبیون را به خود مشغول کرده است. از زمانی که انسان به ارواح و خدایان باور پیدا کرد، رهبران مذهبی همواره معنای رنج را به مؤمنان تعلیم داده اند. در نوشته های عالِم بودایی قرن هفتم، دارماکرتی، و دانشمند مسلمان قرن یازدهم، ابن هیثم، این باور دیده می شود که تفسیر ما از وقایع است که دردکشیدن یا نکشیدنمان را تعیین می کند. جهان شمول بودن رنج را، به طور مثال، می توان در مجسمه نیمه تمام روندانینی پیتا (1552-64)، اثر میکل آنژ، و شاکُن در دی برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |