مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مهر 1400 ساعت 06:352021-10-05سياسي

پیشکسوت موسیقی و از بازماندگان نسل خنیاگران شمال خراسان درگذشت


علی غلامرضایی آلماجقی پیشکسوت موسیقی و از بازماندگان نسل خنیاگران شمال خراسان که از وی به عنوان دائره المعارف موسیقی ترک ها و کردهای شمال خراسان یاد می کردند شب دوشنبه به دلیل عارضه مغزی درگذشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قوچان، علی غلامرضایی آلماجقی متولد 1310 در روستای آلماجق از توابع بخش آبکوه شهرستان قوچان بود و از شاگردان برجسته حاج حسین یگانه و خان محمد بخشی به شمار می رفت.

این استاد چیره دست دوتار نواز از پیشکسوتان موسیقی و از بازماندگان نسل خنیاگران شمال خراسان محسوب می شد و بسیاری وی را دائره المعارف موسیقی ترک ها و کردهای شمال خراسان می دانستند زیرا وی در روایتگری از 35 کتاب بهره می برد که هرکدام از آن ها دارای 10 تا 15 لحن و نغمه بود.

وی توانسته بود نشان درجه یک هنری را از آن خود کند و در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر قطعه ای درباره محمد حنفیه پسر حضرت علی(ع) اجرا کرد و معتقد بود کاری که با عشق وحال باشد خستگی نمی شناسد، وقتی می خواهد برای مردم ساز بزند همه خستگی ها از تنش بیرون می رود و حتی اگر مردم بخواهند تا صبح می تواند دوتار بزند .

علی غلامرضایی چندی پیش به دلیل عارضه مغزی بستری شد که به دلیل وخامت حال و چیره شدن بیماری بر وی، در شب شهادت رسول گرامی اسلام(ص) و امام حسن مجتبی علیهم السلام درگذشت؛ پیکر این استاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشکسوت موسیقی و از بازماندگان نسل خنیاگران شمال خراسان درگذشت

پیشکسوت موسیقی و از بازماندگان نسل خنیاگران شمال خراسان درگذشت