مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مهر 1400 ساعت 05:502021-10-05اقتصادي

1371 تن محصول سنجد از باغات آذربایجان شرقی برداشت می شود


معاون باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از برداشت 1371 تن محصول سنجد از باغات استان آذربایجان شرقی در سال جاری خبر داد.

- به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، صابر بیگ لک در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه سطح زیر کشت باغات سنجد در استان بیش از 494 هکتار است، گفت: از این میزان باغات سنجد 457 هکتار بارور و 36 هکتار نیز غیر بارور است.

وی افزود: باغات سنجد در سطح شهرستان استان اعم از آذرشهر، شبستر، میانه، تبریز، مرند پراکنده است و 95 درصد باغات سنجد استان آذربایجان شرقی متعلق به شهرستان های آذرشهر، میانه، شبستر و مرند است.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: شهرستان آذرشهر با دارا بودن 141 هکتار حائز رتبه اول و شهرستان میانه نیز با 70 هکتار دارای رتبه دوم در استان است.

وی با بیان اینکه غالب ارقام باغات سنجد از نوع رقم بومی حاج حسین، قزل، دره وار و عنابی است، ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی استان، محصول تولیدی از مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و دارای مزیت صادراتی است.

وی گفت: از سنجد هم به صورت غذایی (تنقل) و هم به صورت دارویی استفاده می کنند و از میوه و گل سنجد برای معالجه انواع بیماری ها استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1371 تن محصول سنجد از باغات آذربایجان شرقی برداشت می شود

1371 تن محصول سنجد از باغات آذربایجان شرقی برداشت می شود