مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مهر 1400 ساعت 00:552021-10-04پزشكي

تغذیه سالم پاییزی با رعایت چند نکته/ مصرف ریز مغذی ها فراموش نشود


با ورود به فصل پاییز و ایجاد هوای سرد زمینه برای ابتلا به بعضی از بیماری های عفونی خصوصا عفونت تنفسی مهیاست و بنابراین مصرف ریزمغذی ها نباید فراموش شود.

- شهاب اولیایی در خصوص رعایت تغذیه سالم و تقویت سیستم ایمنی در گفتگو با شود با توجه به تب و تعریق نیاز به آب بیشتری پیدا می کند.

وی بیان کرد: در فصل پاییز با تغییر دما تعریق کمتر شده است و همچنین احساس تشنگی کمتر می شود؛ در چنین شرایطی متأسفانه بسیاری از افراد به این نیاز بدن بی توجه خواهد شد در حالی که نوشیدن مقدار متوسط هشت لیوان آب را در روز باید در دستور کار قرار گیرد.

اولیایی اظهار کرد: مصرف مقادیر کافی از ویتامین C در سبزیجات و میوه تازه؛ همچنین ویتامین D برای تقویت سیستم ایمنی از جمله منابع بسیار عالی هستند.

وی تصریح کرد: یکی از منابع خوب ویتامین D نور خورشید است و متأسفانه منابع غذایی زیادی از این ویتامین بهره مند نیستند، برای مثال تنها زرده تخم مرغ، شیر و روغن های غنی شده با ویتامین دی از جمله موارد غذایی هستند که می توان برای کسب ویتامین D به سراغ آنها رفت.

این متخصص تغذیه بیان کرد: کمبود ویتامین D هم مشکلی شایع در میان ایرانیان است که موارد ارثی و ژنتیکی، جغرافیایی و در واقع زاویه تابش نور خورشید و آلودگی هوا که در فصل پاییز تشدید شده سبب می شود که ما با کمبود این ویت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغذیه سالم پاییزی با رعایت چند نکته/ مصرف ریز مغذی ها فراموش نشود

تغذیه سالم پاییزی با رعایت چند نکته/ مصرف ریز مغذی ها فراموش نشود