مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 20:152021-10-04سياسي

نگاهی به سیره «حکومتی» و «فردی» پیامبر اعظم/ اسوه حسنه ای که بر دل ها حکومت می کرد


مولف کتاب «اسوه حسنه» ضمن بازخوانی سیره «حکومتی» و «فردی» پیامبر اعظم، گفت: حکومت پیامبر اکرم(ص) حکومت بر دل ها بود، آن حضرت در تمام مراحل زندگی «اخلاق» را محور حرکت خود قرار می داد.

- - گروه استان ها: ایام رحلت نبی مکرم اسلام بهانه ای شد برای گفت وگو با سید احمد میرعمادی مؤلف کتاب اسوه حسنه تا بستری برای بازخوانی سیره پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم باشد.

کتاب اسوه حسنه پژوهشی درباره سیره پیامبر اعظم است که در آن با استفاده آیات قرآن، روایات و متون تاریخی گوشه ای از سیره آن حضرت در ابعاد گوناگون معرفی شده است.

اخلاق شخصی و فردی پیامبر اعظم (ص)، ازدواج و خانواده در سیره پیامبر (ص)، سیره عبادی پیامبر (ص) و جلوه های عبادت در سیره نبوی، اخلاق اجتماعی پیامبر (ص) ازجمله بخش های این کتاب است.

همچنین در بخش های پنجم تا هفتم این کتاب به مباحثی چون سیره آموزشی پیامبر اعظم (ص)، تلاش های اقتصادی در سیره نبوی و روش حکومتی رسول خدا (ص) اشاره شده است.

مشروح گفتگو با مؤلف این کتاب را در ادامه می خوانید.

تهی شدن عرصه سیاست از اخلاق آیت الله سید احمد میرعمادی در گفتگو با خبرنگار مهر به سیره حکومتی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم اشاره کرد و گفت: حکومت های امروز دنیا متأسفانه از تعالیم انبیای الهی کمتر بهره گرفته و معمولاً سیاستمداران به س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به سیره «حکومتی» و «فردی» پیامبر اعظم/ اسوه حسنه ای که بر دل ها حکومت می کرد

نگاهی به سیره «حکومتی» و «فردی» پیامبر اعظم/ اسوه حسنه ای که بر دل ها حکومت می کرد