مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 17:452021-10-04سياسي

گام های اوقاف رودان در مقابله با موقوفه خواری/ صدور حکم خلع ید در 3 پرونده


رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رودان گفت:  با تعامل و همکاری دستگاه قضا شهرستان در 6 ماه گذشته 6 پرونده موقوفه خواری تشکیل شده و در سال گذشته نیز در 3 پرونده حکم خلع ید صادر گردیده است.

- کیان محمدی در گفتگو با خبرنگار  فارس در رودان با گرامیداشت هفته وقف اظهار داشت: وقف از  ماندگارترین موضوعات در دین مبین اسلام است چرا که در وقف عین مال حبس و منفعت آن با توجه به نیت واقف هزینه می شود که آثار آن تا همیشه جاری خواهد بود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رودان با اشاره  ترویج فرهنگ وقف و نقش بی بدیلی آن در جامعه  به تشریح برنامه هفته وقف در شهرستان پرداخت و  محفل انس با قرآن ، تبیین وقف قرآنی، تکریم واقفان، عطر افشانی گلزار شهدا و امامزادگان شهرستان، همایش مجازی یاوران وقف، نشست تخصصی وقف در حوزه علمیه، راه اندازی ایستگاه همه واقف باشیم، دیدار با مسوولان شهرستان بمناسبت هفته وقف را مهمترین برنامه های این هفته در رودان بر شمرد.

محمدی ادامه داد :بیش از  500 موقوفه در شهرستان داریم که قریب به 70  موقوفه دارای درآمد هستند.

وی از موقوفه مسجد جامع دهبارز به عنوان یکی از بزرگترین و شاخص ترین موقوفه ها در هرمزگان یاد کرد و گفت: این موقوفه یادگار مرحوم غلامحسین حقیقی است که دارای رقبات کشاورزی، خدماتی و تجاری می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام های اوقاف رودان در مقابله با موقوفه خواری/ صدور حکم خلع ید در 3 پرونده

گام های اوقاف رودان در مقابله با موقوفه خواری/ صدور حکم خلع ید در 3 پرونده